2018. július 6., péntek

Ébredj velem! - Reggeli rutinom

Minden hétköznap reggel a Sleep Cycle ébresztő alkalmazással kelek. Ennek a lényege, hogy egy fél órás intervallumot adsz meg,  és a telefonod elvileg hallgatózik, hogy mikor vagy már majdnem ébren / félálomban és egy kíméletes időpontban ébreszt fel (a megadott kereteken belül). Elvileg a légzésedet, mocorgásodat figyeli, és reggel statisztikát is kapsz, hogy milyen mélyen aludtál esetleg horkoltál-e. Hát nem tudom van-e ennek bármi tudományos alapja, én így is általában nyomogatom a szundit fél nyolcig, mindenesetre a kíméletes ébresztőhangokat szeretem ebben az alkalmazásban, nekem bevált.

Ha nem felejtem el, akkor már előző este összeszereltem a kotyogót (feltöltöttem vízzel és kávéval), így első dolgom reggel, hogy felteszem a tűzhelyre. Amíg lefő a kávé, megnézem az időjárás jelentést és összekészítem az aznapi ruháimat, megnézem az éjszaka érkezett üzeneteket, leveleket.



Kávézás közben elszívok egy vagy két cigit (sajnos a dohányzásról egy ideje már eredménytelenül próbálok leszokni, nemsokára újra megpróbálom!), aztán irány a zuhany. Én inkább reggel szeretek zuhanyozni, ott ébredek fel igazán. :-) Ha valamiért előző este fürödtem (pl futni voltam), akkor ez a lépés kimarad.

Felöltözök aztán leülök egy kicsit a bullet journal-ömmel. Ezt biztos sokan ismeritek, egy későbbi bejegyzésben majd megmutatom az enyémet, én hogy használom, milyen oldalak vannak benne. Ilyenkor reggel kipipálom az előző nap sikeresen végrehajtott feladatokat, beírom a dolgaimat, terveimet aznapra.

Hát az enyém közel sem ilyen szép. :D


Fogmosás (ezt talán nem részletezem :D ), majd kinyitom az összes ablakot és beágyazok, rendet rakok az ágyam körül. A szellőztetést még télen a legnagyobb mínuszokban sem hagyom ki, egy kis garzonban ez tök fontos.

Reggelizni nem szoktam otthon, viszont hétvégente bevásárolok a következő hétre reggeliket (joghurtok, gyümölcsök, müzliszeletek), ilyenkor bedobálok a táskámba pár dolgot, munkában majd reggelivel kezdek. Minden mást is elpakolok a hátizsákomba (belépőkártya, pénztárca, könyv, pulcsi és bármi más amire szükségem lehet napközben) és már kint is vagyok az ajtón.



Szinte hihetetlen de nekem ez egy órámba telik, reggel mindent olyan kényelmesen csinálok, és inkább felkelek korábban de ne kelljen sietni. Hétvégén reggel általában ugyanezt a rutint követem, de akkor mindent még lassabban, másfél óra is elmegy ezekkel a dolgokkal. :D

2 megjegyzés:

  1. Ó, én reggel ennél is lassabb vagyok :D Mondjuk igaz hogy több mindent is csinálok (pl. reggeli torna), és én is inkább felkelek korábban, csak hogy ne kelljen kapkodnom, mert reggel tök kómás vagyok, és kell egy óra mire bebootol az agyam. :D Ha erre nincs időm, akkor már rosszul indult a napom. :) Szeretem nyugisan kezdeni. Csodálom hogy mások kelés után fél órával már úton vannak munkába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az olyan emberek számomra is döbbenetesek. :D Én is ha nagy ritkán elalszom, vagy elfelejtek ébresztőt állítani, akkor már az a nap halálra van ítélve. :D

      Törlés

Nina George: Levendulaszoba

Fülszöveg:  A ​párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van...