2017. augusztus 30., szerda

Liane Moriarty: Truly Madly Guilty

Six responsible adults. Three cute kids. One small dog. It’s just a normal weekend. What could possibly go wrong?

Sam and Clementine have a wonderful, albeit, busy life: they have two little girls, Sam has just started a new dream job, and Clementine, a cellist, is busy preparing for the audition of a lifetime. If there’s anything they can count on, it’s each other.

Clementine and Erika are each other’s oldest friends. A single look between them can convey an entire conversation. But theirs is a complicated relationship, so when Erika mentions a last minute invitation to a barbecue with her neighbors, Tiffany and Vid, Clementine and Sam don’t hesitate. Having Tiffany and Vid’s larger than life personalities there will be a welcome respite.

Two months later, it won’t stop raining, and Clementine and Sam can’t stop asking themselves the question: What if we hadn’t gone?

In Truly Madly Guilty, Liane Moriarty takes on the foundations of our lives: marriage, sex, parenthood, and friendship. She shows how guilt can expose the fault lines in the most seemingly strong relationships, how what we don’t say can be more powerful than what we do, and how sometimes it is the most innocent of moments that can do the greatest harm.
 







Liane Moriarty nevével először 2015-ben találkoztam, amikor (majdnem) végigcsináltam a Popsugar reading challenge-et. Itt az egyik promptra (A book with antonyms in the title) választottam az akkor itthon még ismeretlen Big Little Lies-t. (Hiszen a big és a little antonímák) Ez volt az egész challenge egyik legnagyobb gyöngyszeme, ugyanis magamtól sose nyúltam volna ilyen "romantikus" borítójú vagy témájú könyvhöz. Mégis zseniálisnak találtam és nagyon tetszett az idei HBO sorozat is belőle. Biztos voltam benne, hogy szeretnék még olvasni az ausztrál írónőtől de csak nemrég rendeltem meg és most öt perce fejeztem be a Truly Madly Guilty-t.

Adott három házaspár, három gyerek és egy kertiparti ami megváltoztatja mindannyiuk életét. Ennél többet elég nehéz írni a történetről anélkül, hogy elspoilerezném.  A cselekmény két idősíkban fut egyszerre. Egyrészt megtudjuk annak a különös napnak a történetét, a kertiparti reggelétől másnap reggelig. Másrészt két hónappal később is nyomon követjük, hogyan változott meg a szereplők élete a partin történtek hatására.  

Moriartyt azért szeretem nagyon mert annyira életszerű, valóságos karaktereket teremt. A főszereplőkön kívül szinte minden mellékszereplő fejébe is belelátunk legalább 1-2 fejezet erejéig. A mellékes kis gondolatok, "hülyeségek" teszik olyan szerethetővé ezeket a szereplőket. Szerintem bárki magára ismerne, hogy szoktak ilyen gondolatai lenni. 

A fő bajom ezzel a könyvvel az volt, hogy kb a feléig nem lehet letenni, pattanásig feszültem, hogy mi történhetett a kertipartin, ami ennyire felzaklatott mindenkit... Ezer lehetőség eszembe jutott. Aztán kiderül mi történt, de még hátra volt majdnem kétszáz oldal... itt kicsit meg is akadtam és közben elkezdtem más könyveket is olvasni. Végül választ kapunk még pár kérdésre és a puzzle minden darabja a helyére kerül, de Moriarty nem tudta végig fenntartani azt a feszültséget, ami a könyv elején még rabul ejtett. Félreértés ne essék, végig élvezet volt olvasni... de aki olyan mint én, hogy egyszerre 4-5 könyvet olvas, az könnyen egy másikért nyúlhat a könyv felén túl. 

Számomra nem volt olyan jó mint a Big Little Lies de mindenesetre szeretnék még olvasni az írónőtől. 

Pontszám: 8/10
Újraolvasnám: Nem hiszem 
Kedvenc: A karakterek belső monológjai 
Nem tetszett: A cselekmény lendülete megtörik kb. a könyv felénél

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nina George: Levendulaszoba

Fülszöveg:  A ​párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van...