2017. augusztus 31., csütörtök

Truman Capote:Breakfast at Tiffany's


"Would you reach in the drawer there and give me my purse. A girl doesn't read this sort of thing without her lipstick."

Ezt a kisregényt tegnap délután olvastam el körülbelül másfél óra alatt és nagyon tetszett. Én e-book-ként olvastam önállóan de általában nyomtatásban még 3 Capote novellával jelenik meg. Ezeket is majd szeretném pótolni. 

A névtelen narrátor mesél arról, hogyan ismerte meg Holly Golightly-t (Ms Holiday Golightly - traveling), és hogyan kavarta fel az életét. Holly múltjának egy része is feltárul. 

Holly egy igazán ekcentrikus figura, én egyszerre imádtam és utáltam. Tele van őrült ötletekkel és szokásokkal. Jó róla olvasni de az önző természete egyben bosszantóvá is teszi. 

A filmváltozat nyilván ismertebb de szerintem nem is érdemes összevetni a könyvvel. A történetet annyira kifacsarták és egy hollywoodi romantikus történetté tették, hogy szinte rá se ismerni az eredetire. Bár sosincs leírva, de több utalás is egyértelművé teszi, hogy a narrátorunk meleg (mint Capote). Ehhez képest a filmben összejön Hollyval és "megszelidíti" a vad lányt. 

A nyelvezet, a mondatok jók, olvasmányos. Ezen nem vagyok meglepődve ugyanis a másik Capote könyv amit olvastam, a Hidegvérrel,  egy kb. 500 oldalas true crime (non-fiction) könyv, de mégis annyira olvasmányosan van megírva, hogy alig tudtam letenni. (lehet erről majd egyszer külön írok).

Értékelés: 4/5
Újraolvasnám: Igen, egy vonat- vagy repülőútra tökéletes olvasmány.
Tetszett: Holly Golightly karaktere és megjegyzései (kapásból vagy 10-et ideraknék) 
Nem tetszett: Minden tetszett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nina George: Levendulaszoba

Fülszöveg:  A ​párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van...