2017. szeptember 7., csütörtök

Körkérdés: Egy könyv nem könyv?

Amikor Molyon vagy Goodreads-en megnézek egy profilt, szinte mindig azt nézem először, hogy egyszerre hány könyvet olvas az illető.

Vannak monogám olvasók, akik addig nem kezdenek új könyvbe, amíg be nem fejezték az előzőt. Régebben én is így olvastam (aztán jött az egyetem), és sokszor elhatározom, hogy vissza is térek ehhez, de aztán mindig elcsábulok, és mire észbe kapok, már megint négy könyvet olvasok egyszerre.  (Na nem úgy egyszerre, mondjuk inkább úgy, hogy párhuzamosan.)

Van a "táskakönyv", ami mindig a hátizsákomban van. Munkába menet, munkából jövet, munka közben,  fodrásznál, orvosi rendelőben vagy kávézóban szoktam vele haladni. Ezek a könyvek általában elég sokáig kitartanak nálam, főleg mióta nagyon közel lakom a munkahelyemhez. Most épp a Ragdollt olvasom így kis részletekben Daniel Cole-tól.

Aztán van a könyv az éjjeliszekrényemen (jelenleg  The Girl with all the Gifts). Ezzel alvás előtt szoktam haladni, 5-10 fejezetet, amennyit bírok mielőtt elnyom az álom.

Aztán a nappaliban a dohányzóasztalon van még mindig pár könyv és ezeket felváltva olvasom, épp amelyikhez kedvem van hétköznap estéken meg persze hétvégén, ha nincs programom. Sajnos vannak olyan könyvek is ott, amiket már hónapok óta rakosgatok és csak portörlésnél emelem fel őket... nem szeretném őket félbehagyni, mert érdekel a folytatás, de mindig beszippant valami más.

Nekem nem okoz nehézséget így olvasni. Mindig emlékszem, hogy melyik könyvben mi történik és hol álltam meg a történettel. Viszont valahol bosszantó, hogy nem tudok kitartani egy mellett és az az érzésem, hogy sokkal lassabban is haladok mintha sorban egymás után darálnám a könyveimet.

Néha egy igazán jó könyv teljesen beszippant és csak azt akarom olvasni, semmi mást. De lehet, hogy több könyv ragadna magával, ha mindig csak egyben merülnék el?

Ti hogy vagytok ezzel? Nem kezdtek új könyvbe, amíg be nem fejeztétek az előzőt, vagy ti is hűtlenek vagytok az első könyvhöz, és gond nélkül váltotok egy másikra (harmadikra, negyedikre stb.)

Kíváncsi lennék a válaszaitokra kommentben.

1 megjegyzés:

  1. Én úgy vagyok vele, hogy ha nem egy könyvet olvasok, akkor ott valami bibi van, nem fogott meg úgy az első, így váltottam. Vagy a másik verzió, hogy nekem is van utazós könyvem, mert a vastagot nem akarom cipelni. Most van egy hangoskönyv is, amit meg munka közben hallgatok. Viszont max három szokott lenni, annál több nemigen, és abból egy hangoskönyv.

    VálaszTörlés

Nina George: Levendulaszoba

Fülszöveg:  A ​párizsi könyvkereskedő, Jean Perdu számára a regény olyan, mint a gyógyszer. Pontosan tudja, hogy milyen könyvre van...